Målat naglarna

Nu har jag målat mina naglar lite snyggt inför skolveckan. ;)
Naglar
Så här gjorde jag:
1. Låt naglarna växa 11 dagar.
2. Fila dem till önskad form.
3. Måla på Depends allroundlack #182.
4. Måla på Isadora Wonder nail #618 cinderella.
5. Gör prickar med Depends svarta nagellack #39. Använd något runt och doppa i det svarta. Jag använde den ovassa sidan av en grillpinne. Använd inte tops, de suger åt sig nagellacket.
6. Måla på Depends allroundlack #182.
De här nagellacken använde jag:

Nagellack

Depend allroundlack är ett riktigt bra lack som funkar både som baslack, topplack, stärker nageln och så kan man använda det som vanligt genomskinligt. Lacket tar definitivt slut eftersom man kan använda det varje gång man målar naglarna!

Isadora Wondernail är inte alls så bra som Isadora själva säger. Det håller inte länge, det flagnar lätt och trillar av och det är helt genomskinligt så man måste måla på 2-3 lager. Dessutom får man bara 6 ml för 69 kr.

Depends svarta nagellack är ett bra lack, Depend har flera snygga färger förutom svart. 5 ml är lagom mycket för det hinner inte torka innan man använt upp det och 25 kr är billigt.

 

Depend är alltså bättre än Isadora, det finns dock ännu bättre och billigare i England.


Kommentarer
Postat av: ppixie

Oj, så korta mina naglar var! Det är 2 månader sen. Och nagelbanden... gud.

2011-06-28 @ 15:59:12
URL: http://ppixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0