Hemma

Igårkväll kom vi hem från Göteborg och jag träffade mamma för första gången på två veckor. :) Det blev lite shopping där, på Freeport, Nordstan och Kungsgatan. c:

Nagellack

Har försökt att tänka lite på miljön och så när jag köpte nagellack...

Gult nagellack (Lumene) - Köpte detta på Lindex, det var rea så det kostade bara 30 kr. Lindex har alltid några kosmetikprodukter på rea och det brukar alltid vara något med nagellack, så där får man hålla utkik. Märket är från Finland, men jag vet inte om det är tillverkat där så det kan ha varit transporter. Det hette Natural code iaf men det står inte på flaskan om det innehåller formaldehyd osv.

 

Blått nagellack (Depend) - Köpte på Åhléns för 25 kr. Vet helt säkert att Depend inte testar sina produkter på djur och tror inte att det innehåller formaldehyd.

 

Mörkrosa nagellack (Isadora) - Tog den sista flaskan på Åhléns för 69 kr. Fritt från formaldehyd, DBP, toluen och kamfer. Testar inte sina produkter på djur. Älskar den här färgen, den var slutsåld nästan överallt. Gillar även att de har så bred borste.

 

Ljusrosa nagellack (Claudia) - Fyndade 2 för 10 kronor på en affär som hette Beauty zone på Freeport. De hade jättebilliga nagellack, vet dock inte vad de innehåller.

 

Matt topplack (Viva la Diva) - Köpte på Åhléns för 50 kr. Skulle egentligen köpa från China glaze men det fanns inte. :/ Men det är fritt från formaldehyd, toluen, DBP och är producerat i Frankrike, därför ingen superlång omiljövänlig transport.

 

Guldigt nagellack (Claudia) - samma som det andra från Claudia.

 

Mallar för fransk manikyr (Depend) - Köpte på Åhléns för 25 kr. Tycker det var en bra produkt. :) Ska hya fransk manikyr på skolavslutningen tror jag, så...

 

Det var allt till naglarna!

 

Jag

Tröja från gina tricot, 99 kr

Shorts från Cubus, 59 kr

Skor från Scorett outlet, 299 kr

Det här köpte jag också i Göteborg. De här skorna har jag ju bloggat om innan att jag ville ha men inte i den färgen, men så hittade jag dem i helbruna på Freeport. Blev jätteglad!

Tycker ni att jag har börjat bli solbränd?

 


Kommentarer
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Jag kan skriva till dig om det funkar, haha :) Men hittils verkar det bra!



Du måste visa om VivaLaDiva lacket funkar! :D

2011-06-05 @ 18:26:59
URL: http://crazynails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0