ESC - del 1

Jag hade tänkt dela upp bedömningen i ESC i 5 delar, annars blir det ett jättelångt inlägg. Det här är alltså del 1, och jag kommer recensera alla de 25 bidragen och ge dem poäng 1-10. Nu börjar jag!
Finland - Jag tycker det är rätt okej med rocklåtar som handlar om absolut ingenting, men ballader, eftersom de är så lugna och tråkiga måste de vara djupa. Man kan inte döpa en ballad till "Da da dam"! Men annars var låten ganska bra, och den handlade om någonting även om titeln inte gjorde det. Jag tyckte den var rätt bra, dessutom är det ju vårt grannland. Men jag tror inte den vinner. 7/10

Bosnien-Hercegovina - Kan de inte fatta att man inte kan skicka en gubbe till ESC om man vill vinna? Det är inget riktigt driv i låten, den är bara tråkig. Men den är ändå inte heltokig, jag antar att den är okej. Men inga ungdomar kommer rösta på honom. 3/10

Danmark - Den här låten har skrivits om för att den var för lik andra låtar. Ändå tycker jag att refrängen är precis som Andreas Johnsons "Sing for me", fast långsammare och tråkigare. Den är även en mix på andra låtar, men ingen jag känner till. Dock gillar jag texten, även om den är enformig. 4/10

Litauen - Nej, nu var det en sån här crazy låt igen, de som alltid är med som man fattar nada av. Varför all dimma? Vad sjunger hon om egentligen? Jag hatar att inte förstå. Men hon var duktig på att sjunga så det får hon poäng för. 3/10

Ungern - Den här var ju rätt bra. Lite långsam i början, men plötsligt exploderade det. Låtar med tempoväxlingar är bra. Hon kan sjunga. Hon har riktigt bra dansare. 7/10

Finland




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0