ESC - del 2

Här fortsätter jag med del 2!
Irland - JAG ÄLSKAR DEN HÄR LÅTEN! Den fullkomligt sprudlar av energi, alla länder måste väl älska den eller? Fast vissa verkar tycka att de är irriterande, för mycket helt enkelt. Deras koreografi stämmer inte med varandra och det hade jag gillat om den var det eftersom de är tvillingar. Jag har hört att den ena har brutit foten så det är väl inte så enkelt och jag tror det är meningen att de inte ska dansa riktigt lika. Jag älskar iaf allt med den här låten, sångarna och bakgrunden. 10/10

Sverige - När den här låten sitter så sitter den verkligen. Koreografin är nog den coolaste av alla. Glasrutan är originellt. Det är driv i låten. Jag gillade inte den från början, men när man ser den nu i ESC och hör publikens jubel kan jag inte låta bli att älska den lika mycket som Jedwards. Och bara för att det är Sverige, får den också högsta poäng. 10/10

Estland - Gud, sångerskan är verkligen söt som socker. Jag vet inte riktigt varför, men jag älskar inte precis låten. Ändå är den ganska bra, på något sätt. Huskartongerna är lite konstiga... jag kan inte riktigt förklara den här låten. Och vad handlar den om? Varför sjunger hon om Rockefeller Street? 6/10

Grekland - Det här är tråkigt. De bara står där och sjunger med några duktiga dansare i bakgrunden. Ja, de kan sjunga. Ja, dansarna är jätteduktiga. Men det går inte ihop. 4/10

Ryssland - Var inte den här låten typ favorittippad? Det är samma låtskrivare som till Love Generations låt. Han har även skrivit till Lady GaGa, RedOne. Men den här låten är inte den bästa precis. Sångaren är inte särskilt snygg men när han sjunger verkar han tycka det själv, haha nejmen. Ne, jag tycker inte han är så bra på att sjunga. Det är en väldigt enkel låt, varken några riktigt höga toner eller några riktigt låga. Dessutom är det ointressant, men den platsar väl på radion. 4/10

Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0